Utisci sa edukacije na on-line kursu „Postani Expert za Conversion Marketing“
Prethodnih par meseci, a u trajnju od osam nedelja, bila sam jedna od učesnika on-line kursa postani Expert za Conversion Marketing, koji je razvio Studio Default Design iz Novog Sada. Kako se radi o prvoj takvoj edukaciji, po nazivu i po sadržaju, rekla bih da sam nastavila praksu „early adopter“ za nove ideje, poslove, aktivnosti, pa i edukaciju u ovom slučaju. Jednostavno, kada me nešto privuče, ne oklevam da pristupim i uključim se, i nije mi teško da uložim vreme, napor i novac ne bih li spoznala vrednost svog interesovanja i koliko je to za mene značajno, u trenutku i u perspektivi.
Konferencija o on-line marketingu „LeadCon“
Gledano unazad, kako sam uopšte došla do namere da izučavam širu sferu digitalnog marketinga i poverenje ukažem navedenoj agenciji, koju je pokrenuo momak po imenu Dimitrije Ostojić i koji je uspešno vodi sa timom, mladih i stručnih ljudi za poslove digitalnog marketinga. Poverenje se ne stiče ni lako, ni brzo, a u mom slučaju, prvo sam iskusila njihovu on-line konferenciju LeadCon u septembru 2018 godune.
Na istu sam slučajno naletela, registrovala se iz radoznalosti i potrebe da „pokupim“ deo danas potrebnih znanja o digitalnom marketingu. Tu sam naišla na visok stepen stručnosti i znanja o marketing automatizaciji samog domaćina konferencije i njegovih gostiju, ali je moj nivo razumevanja materije dosezao do značaja i finesa copywritinga, jer je to bilo polje kojim sam mogla da ovladam i eventualno probam da primenim. Tada nisam uspevala sa pažnjom da pratim predavanja vezana za tehnike i alate marketing automatizacije. Prodajni faneli su za mene bili novi pojam i nisam ih smatrala preterano bitnim, sem ako specifično ne radiite marketingom za klijente. Usvojila sam sa konferencije neke opšte pojmove, shvatila smisao i značaj digitalno vođenog marketinga i bila zahvalna na stalnom pristupu snimcima predavanja. To je inače vrednost koju neizostavno dobijate kao polaznik LeadCon konferencije i edukacije.
Link za prijavu na LeadCon konferenciju u septembru 2019 god
Ukratko – šta vas očekuje
Nakon tog prvog kontakta, nisam previše pratila njihove postove, iako su Dimitrije Ostojić i njegov blizak saradnik Nemanja Živković stalno aktivni on-line. Moje opredeljenje nije bio da radim digitalni marketing za klijente. Negde na proleće, ponudili su novokreiranu edukaciju, kurs Expert za online konverziju, koji je sveobuhvatniji od digitalnog marketinga, odnosi se na svaku vrstu privatnog, preduzetničkog ili small company biznisa, i podrazumeva da je potrebno koristiti prednosti on-line poslovanja i da se core naših marketinških aktivnosti danas odvija na internetu, bilo da se radi o digitalnim ili fizičkim proizvodima i uslugama.
Kurs nas vodi kroz 8 modula: od, kako da privučemo potencijalne klijente, prethodno zainteresovane posetioce našeg website, zainteresujemo ih za našu ponudu ili ti „našu priču“, pretvorimo ih u subscribere, a potom ih pažljivom personalnom komunikacijom uvrstimo u kupce i odane brand ambasadore. Kurs uključuje korake od analize i koncipiranja ko su naši kupci i konkurenti, preko kreiranja adekvatnog sadržaja i copywriting-a, marketing kampanja i alata koji nam omogućavaju automatizaciju, do brendiranja i stvaranja brend ambasadora. Dakle, polazimo kao i svaki start-up od početka, šta i kome prodajemo, a na dobro postavljenu osnovu gradimo priču, koristeći prednosti interneta, oslanjajući se na automatizaciju procesa i potencijale globalnog tržišta.
Moj motiv i očekivanja
Moj motiv da se prijavim za edukativni kurs Expert za Conversion Marketing, proističe iz potrebe usvajanja novih i aktuelnih načina vođenja marketinga za trenutni posao predstavnika i prodaje softverskog proizvoda, ali i sopstveni konsalting usmeren ka preduzetnicima i malim pravnim licima. Štaviše, bilo mi je potrebno da kroz komunikaciju i razmenu znanja i iskustva bolje iskristališem sopstvenu ponudu, koja je delom i u kolaboraciji sa partnerima i saradnicima sličnih ili komplementarnih znanja. Dakle, početna ideja je bila bukvalno: hoću da naučim lakše načine prezentovanja i prodaje proizvoda i usluga koje nudim.
Moje prvo očekivanje je bilo da se radi o tehnici, a onda sam od modula-1. shvatila da je prvi korak istraživanje, analiza, promišljanje i definisanje. Srećom, moj prethodni posao je dobrim delom bio analiza stanja, finansija, kreditnog portfolia itd, tako da mi prvi zadatak nije teško pao. Kako je edukacija odmicala, iz nedelje u nedelju od opšteg idete ka detaljima, pri čemu nas predavač povremeno podseća na prvu instancu i opštu sliku. Učimo tehniku, ali se vraćamo na pitanje „zašto nešto radimo“.
Marketing tehnike i alati
Tehnika vođenja marketing kampanja i primena alata automatizacije, bitan su deo kursa i to je ono što nam pomaže, skraćuje vreme komunikacije sa klijentima i olakšava celu priču. Sve u svemu, nakon 8 modula marketing edukacije, čiji su oslonac on-line i automatizacija marketing komunikacije sa klijentima, shvatićete suštinu današnjeg pristupa marketingu, koji je u svojoj primeni potpuno različit od marketinga koji sam davno učila na studijama ekonomije.
Šta su „outcomes“ iz mog ugla
Sada, nakon odslušanog kursa, svih lekcija, i završenih domaćih zadataka, a pre finalnog ispita, mogu da kažem, da mi je kurs otvorio vidik za ono to šta nam je potrebno da bi svoj proizvod ili uslugu uspešno „izbacili u svet“, i istovremeno dao okvire u kojima planiram da organizujem i vodim par budućih projekata. Kurs ima i dimenziju poštenog odnosa i tretmana prema kupcima i publici uopšte. Odnos fer komunikacije, reciprociteta, davanja vrednosti iznad očekivanog je ono što i sama podržavam, shvatam kao bitnost poslovnog odnosa sa klijentima i trudim se da primenjujem. Saveti u tom pravcu su element više, zbog kog rado peporučujem edukaciju: Postani expert za on-line konverziju.
Zainteresovani polaznici, za narednu oktobarsku klasu, mogu se prijavite preko linka LeadCon Edukacija
Dakle, znanje, i to aktuelno i primenjivo, zasnovano na iskustvu oba predavača, potkovano tehnikom i isprobanim alatima, ali i primer fer odnosa prema klijentima, osnovne su odlike ovog kursa. Istovremeno, energija, pažnja i entuzijazam predavača su na visokom nivou. Dobro su osmislili lekcije, sadržaj je relevantan, domaći zadaci zahtevni, ali ne previše, format dosta dobar. Ako bih išta savetovala, u smislu šta može bolje, bilo bi to da u predavanja i/ili vežbe uključe neki case study svojih klijenata. To govorim na osnovu praćenja nekoliko kraćih on-line kurseva na britanskoj platformi Futurelearn. Prikaz stanja konkretnog biznisa pre i posle primene strategije, tehnika i expertiza za on-line konverziju bio bi koristan upgrade content.
Ukratko i sumarno
Drago mi je da sam bila polaznik prve generacije na edukaciji postanite Expert za Conversion Marketing, i želim timu Default dizajn, pre svega dvojcu Dimitrije Ostojić i Nemanja Živković da održe veliki broj ove ili drugih edukacija iz oblasti marketinga. Nadam se da sam pored znanja koje već počinjem da primenjujem stekla mrežu ili zajednicu prijatelja i saradnika sa kojima ću moći da razmenjujem ideje, dileme i sopstvena iskustva.
Naredni ciklus edukacije poćinje u oktobru 2019 godine. Sada već sa iskustvom, može se očekivati još kvaliteniji sadržaj i izvedba od strane Default Design studija.
U toku je formiranje nove grupe. Zainteresovani budući polaznici, slobodno se prijavite preko linka LeadCon Edukacija
Tokom edukacije imaćemo priliku da kao članovi posebne zajednice komuniciramo u zatvorenoj facebook grupi. Dobrodošli!